torsdag, maj 31, 2007

Bloggparasiten. Frej R Larsson

Jag börjar min karriär som skribent i den här bloggen på slappast möjliga vis; hur? Jo jag citerar ett helt inlägg från Simon Gärdenfors blogg.

"Glad för en dag
Flitiga läsare av bloggen minns att jag deltog i en jamsession i Ronneby i slutet av april. Nu ligger en av låtarna uppe som mp3:a på Hultsfredsfestivalens startsida (www.rockparty.se). Låtidén kläcktes ursprungligen av Sandro som också sjunger i ett par stick. Produktionen och förstaversen är signerad Offerprästers orkester (som är lika med Frej från Slagsmålsklubben). Jag och Calle gör vokala insatser under namnet Las Palmas, om någon nu skulle ha missat detta. Som om detta inte var nog får vi även en vers av rapparen Afasi. Jag minns att han som spädgris var med i Fredrik Strages bok Mikrofonkåt. När vi var i Ronneby sa Herbert "Afasi" Munkhammar att Strage skrivit "det finns inget sexigare än 15-åriga pojkar som röker". Jag hittade ett vältummat ex av Mikrofonkåt i en hylla på Gotland och letade febrilt efter denna mening utan framgång. Kräver en förklaring."

Direktlänk till låten

Inga kommentarer: