torsdag, maj 10, 2007

Frühlingzeit ist Spargelzeit aha

Fan! Det är hål på sidan av min tandkrämstub så varje gång jag försöker pressa ut nånting mot den tänkta öppningen pressas det bara ut ur sprickan och det känns som att bre ut lever från ett öppet köttsår varje gång jag skrapar upp det med tandborsten, not cool.

Igår var jag hursomhelst hos storartade magentamännen, tittade på teckningar och lyssnade på ideér, jag vill att de ska göra video. Daniels flickvän hade ritat snuskiga bilder på söta björnungar.
Sen bjöd de på mat från sydtyskland, något som heter maultaschen som betyder munpåsar som är stora raviolipåsar med en fast grå massa inuti.
De serverade också sparris och jag ställde dem mot väggen och undrade vad dealen är med att varenda butik överallt i hela stan säljer högvis med sparris. På vår gata tex ligger en butik som när vi flyttade hit bara sålde två saker, skor & korv(genier). De utökade sedan sitt sortiment med bland annat underkläder, badmode och nu senast sparris, skitmycket sparris.

Tydligen är det bara så simpelt att det är skördesäsong, spargelzeit, och jag antar att det bara är att lära sig leva med det.

Inga kommentarer: