söndag, maj 13, 2007

Weinmann

Nyss när jag och Imre kom hem från vår shoppingrunda gick vi förbi en liten röd japansk bil som var parkerad bredvid vårdcentralen precis bredvid där vi bor. I bilen sitter två suspekta män och värmer på en sked med en tändare. Söndagssilen var alltså ett faktum. Bara på Möllan, kids. Bara på Möllan.

Och en sak som jag länge undrat över är det här med val av bil i brottsliga ändamål. Varför åker alla skummisar i Malmö runt i små röda japanska bilar av märket Toyota, Mazda eller Mitsubishi? När jag först lärde mig hur man skaffade dricka i Malmö genom s.k. vinmän så slirade dom alltid fram i en likadan, smårostig liten jäkel som såg ut så här:


(Obs. Bilden är ett kollage.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dom kanske är lätta att baxa, hähä.

Anonym sa...

För mig har alltid volvo kombi och volvo 740 varit vinmannens val av bilmärke. Små asiatiska skitbilar är mera till för att sälja stulna Compaq's.