måndag, januari 28, 2008

Roliga bloggen:

Var finns det kakor, läsk och Rollokola? Var sitter man runt ett bord med sina kompisar och bygger Kinderfigurer? Många av er skulle utan att blinka misstänka mig tala varmt om ett barnkalas. Robin 9 kanske. Men icke. Nej. Fallet i frågan är denna solga dag i det varma januari, numera kväll och kallt, eh, Lidköping, Slagsmålsklubbens loge.
Vi har spelat och svettats. Frej var sjuk. I alla fall var han inte här. Exakt var han är ett mysterium. Han har bott i vår replokal i Norrköping ett par dagar. Men nu är han puts veck. Om nån av er har sett honom så maila oss.

Seriösa bloggen:

Igår var det fredag och vad mer? Fest? Party? Nej, jag gick till badhuset i min hemstad, själv, med min ryggsäck. Med badkläder i. Sen sade jag att jag gärna ville simma lite och betalade den hutlösa summan av femtio pengar för inträde. In gick jag och simmade hela 52 längder, 1300 meter. Sen ropade dom att alla var tvugna att gå upp och att de skulle stänga.
Så jag gick upp och de stängde.

Inga kommentarer: