torsdag, januari 31, 2008

Usch.


Jaha. Så har det onda segrat. Pirate Bay får böter och gud vet vad. Några miljoner. Och allt tack vare att Motion Picture Assholes of America och U.S. Government kommer och slår lilla neutrala jävla fittsverige på fingrarna och tvingar dem att göra si och göra så.

Min gode vän och bandbroder Joni Mälkki sade mig en gång på fyllan att om alla hade 1 i nedladdningsratio så skulle det inte finnas några krig. Och det tror jag på. Själv har jag 1.19. Så jag är en god person. Jag är Jonathan Lejonhjärta.

Vårat album ligger tre eller fyra på softmp3.com Topplista. 2451 nedladdningar. Pengar som jag inte har sett ett korvöre av. Eller vårat skivbolag. Det känns fel när man tänker på det, på det sättet... men laddar jag ner film och musik så det ryker om det? Jo, ja, visst. Men sen går jag också mer på bio nu än jag gjorde innan jag skaffade Transmission (eller Azureus... funkade inte så bra med Leopard). Och varför? Jo, för att jag ska kunna fortsätta ladda ner film i en takt som är sjuklig. Filmer som jag aldrig skulle hyrt eller ödslat pengar på bio för. Vill jag se en film på riktigt så går jag på bio. (Idag var jag och såg Darjeeling Limited, på bio; väl värd sina 85 kronor.) Men Alien Vs. Predator 2 hade jag aldrig hyrt eller sett på bio. Men om jag tänker titta på den på tåget till Stockholm imorgon får ni undra över.

Jaja. Jag skulle i alla fall mer än gärna dela pissbås med Torkel Petersson, eller solarie med Alexandra Rapaport.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men lille Björn, om du har vägarna förbi Stockholm och vill se en film på riktigt är det bara att säga till mig. För jag har två gratis-biljetter.

Anonym sa...

haha jag såg avp 2 med mina polare. den var komiskt dålig, det var därför jag såg den.

Anonym sa...

även jag kan hålla med om att avp2 är sjukt dålig! visserligen såg jag en dålig ts-relle men ändå.

Anonym sa...

Ratio: 5.204 Uploaded: 2.39 TB Downloaded: 469.86 GB

Anonym sa...

Ni borde titta på "bme pain olympics"
och dela med er av era reaktioner :)