tisdag, februari 03, 2009

Portade.

God morgon gott folk.

Idag är det jobb och inga visor. Och förhoppningsvis sitta i studion halva natten. Men det återstår att se. Men det verkar så. Igår lyckades jag få klart fem låtar. Inte från scratch alltså, men jag har så jävla svårt att bestämma när en låt är klar och inte. Sitter och pillar i all evighet. Finns alltid nåt att pilla med.
Men som sagt. Fem klara. Egentligen är det inte SMK-material, för mycket techno. Måste jag sälla mig till tror jag. Egentligen försöker jag ju göra house, men jag har inte rytmen i blodet, och jag pallar inte bygga hela mitt sound på samplingar. Vad menar han? Jo, när jag bodde i Berlin hade jag med en kort trumsampling från en Lady Sovereign-låt. Det hördes inte men det kändes lite fusk.
Vi kan sluta oss kring att jag inte har en jävla aning om hur man gör svängiga trummor a la Fedde le Grande, exempelvis. Och vill jag bli ännu mer konfunderad lyssnar jag på Donk Boys.

Idag är det jobb sa jag, det betyder att det ska grejas med t-shirts. Jävlar vad länge det har skjutits upp. Men det är svårt att bestämma färgkombinationer och tryck när vi inte bor på samma plats. Och det enda American Apparel ligger i Sthlm. Men klart ska det bli. Idag med lite tur. Sen kan Svenska Folket handla loss på internet. Och inte får den urdåliga egna shoppen vi hade. Och lät förblöda.

Och så till lite roliga nyheter! För alla ni som undrar var ni ska få se oss i sommar. Alla ni som undrar vilken festival ni ska satsa på. Well, här kommer en liten update:

Nej, det blir ingen update.

Här har jag tagit bort en stor del text som säkert hann läsas av några. Ni som hann kan ju komma ihåg det och minnas att vi är ett sjukt bra band som inte tar skit av någon - längre. Och det är på grund av det som vi exempelvis inte kommer spela på alla festivaler i sommar. Sen alla ni som tycker att jag sparkade undan mina egna ben i det jag tog bort, tror fel. Men jag tror inte nån trodde det.

Och så avslutar vi med ett litet musiktips för alla som är intresserade: Bump Uglies (fRew Remix) av Bass Kleph.

Auf wiederhören.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kommer ni till hultan? det kommer suga annars!!

Anonym sa...

Åk till hultish!

Anonym sa...

till emmaboda, ni måste till emmaboda! då kommer jag älska er i all oändlighet. tummis.

Anonym sa...

PIP blir det ju :P Fast jag hoppas på Hultsfred också :D <3

Anonym sa...

KOM Till Emmaboda
det är en order ;)

Anonym sa...

emm a bod a