fredag, mars 20, 2009

Barack Obama 4 Life

Sitter och lyssnar på Young Turks av och med Rod Stewart i Nijmegen, NL. Jag vetifan vad låten handlar om. Men det är bra. Det är disco. Nä, det är det inte. Men det är bra. Det är en massa gitarr och en scenkåt Rod som struttar runt och har hår på huvudet.
Jag har en rom&cola i ena handen och en blogg i den andra. Förlåt, en blog. Menar jag. En blog. Jag är såklart en blogare. Inte en bloggare. Linda Norway Skugge är en bloggare. Jag har inga barn och ingen willa. Och inte är jag Ebba Won Sydow heller. Jag har inget att lewa för.
Och på tal om di Leva! Var det hans fru på På Spåret? Var är världen på väg? Åt rätt håll at last.
Barack Obama lovar att släppa alla svarta ut amerikanska fängelser. Och ekonomin är bättre än den varit på fyra timmar.
Jävlar vilket hopp till framtiden jag har.

Hursomhelst är Europa lika vackert som vanligt. Holland älskar Slagsmålsklubben. Verkligen. Och vi älskar dem! Slutsålt överallt! Visst älskar vi Sverige. För Krist sake att vi gör! Alex President och Anton Rundström och Peter. Herregud vad fina ni är! När får vi komma tillbaka till Brännö? Vi kör mot bensinpengar för helvete!

Vi var framsida till den här klubbens månatliga program. Vackert så klart. Anna Ternheim var april. Jag är så glad att hon inte stod i publiken när jag frågade om de visste vem det var, för ingen visste. Men jag tror, och hoppas, att vi inte har samma publik. Jag älskar Anna Ternheim! Jag älskar henne verkligen. Jag rekommenderade henne till allt och alla.
Vår tour manager skuffar runt Peter Björn & John på fritiden, och Björn Yttling proddade ju hennes senaste album, så jag tror att det vore heeelt legitimt att ringa och fråga om hon vill ha en remix på exakt vad som helst. Våra bästisar Detektivbyrån (självklart är de våra bästisar) remixade ju Krunegård (som så klart också är vår bästis), så då borde vi väl remixa Anna? Ojojoj vad vi väl borde göra det.

Jag ska dricka tolv drinkar till. Bli ännu ett kilo tjockare. Fan vad mycket jag skriver. Beebop klagar!

Anna Ternheim: om du googlar dig i bloggar hittar du detta. Jag hör av mig. Puss Anna och alla andra!

3 kommentarer:

Alexander sa...

Du är för fin Björn när du sitter där med romnäsa på hotellet i Nederländerna och är folkkär på blogen.
Jag tror nog tyvär att vi är svartlistade på brännö och blir mulade med gammal sill när vi försöker ta oss på båten dit. Däremot kommer det ju bli en ruskigt rolig DSFc-5års fest i sommar som börjar ta form. Antingen blir den av i industriområdet i Gbg eller i Malmö. Men bra kommer det bli! Ni kan få kokta ägg som gage. Yes yes. Jag hör av mig när jag vet mer om framtiden!
Tjo och njut av utlandet.
Tack o hej, dödsräven gillar dig.

Anonym sa...

Merch merch merch...

Anonym sa...

Tjenare jag är ett stort fan som såg er på Malmöfestivalen förra året och vill gärna att ni kommer dit igen!! Ni äger

( och jag kallas nästan likadant som Beebop :) jag kallas ibland beebope)

// Philip aka Bilip, Beebope