onsdag, april 20, 2011

Cykeldag.

Det är inte slitsamt på kroppen att stå lutad över en synt på en scen och spela. Det som som sliter på kroppen är att dricka öl och åka bil. Man får en lätt framåtlutad hållning med fett på kroppen. För att motverka detta har jag börjat gå på Friskis & Svettis. Inte passdelen utan gymdelen. Det är bra. Där kan man cykla, springa, ro, och göra hundra olika maskiner för muskler här och var.
Idag cyklade jag tjugo minuter, tränade allt annat i en timme, och cyklade därefter i tjugo minuter till. Väl hemma mötte jag Beebop och Joni på tomten mekandes med cyklar. Jag mekade lite med en cykel jag med, dvs jag petade fast en pet-flaska under sadeln för den var helt sne. Sen bar det av! Vi cyklade till Aspudden och smakade på våren. Innan gröndalsbron exploderade mitt däck när jag skulle cykla förbi en pitbull (eller nåt annat kampdjur). Pang ekade det över hela Gröndal och jag fick leda cykeln en bit, sen kom jag på att man kunde cykla i alla fall, om än vingligt. Så så fick det bli.

Väl hemma letade jag pant för att kunna köpa mat. Den ska jag äta nu. Rockstarving to death.

1 kommentar:

Max Alvarsson sa...

var du i Södertälje eller i Stockholm ? (skönt att veta) annars kommer inte min hemska magkatarr att upphöra