tisdag, oktober 16, 2007

Jaha...

...är det inte det ena så är det det andra uppenbarligen. Och vad menar jag med det undrar ni?
Jo, följande.
För ett par blogginlägg sedan deklarerade jag att jag knarkade Lost. Att jag nu inte skulle få en lugn sekund fram till att de börjar säsong fyra (4), i februari. Och så har det varit.
Fram tills nu.
Jag har härmed glädjen att meddela att Lost bara var folkölen, eller kanske haschet. Det som leder in på tyngre droger. Inkörsporten. (Även om det knappast är den första inkörsporten; Twin Peaks och Firefly färskt i minne.)
Hursomhelst har jag nu gått över till... kanske inte tyngre droger, men i alla fall fler.
Först blev det Dexter. Knarkar hårt.
Och nu Battlestar Galactica.
Helvete vad bra det är. 9.1 på IMDB, så jag kan inte ha fel. Kan inte! Och jag har massavis med avsnitt kvar. Hösten, vintern, ja, livet är räddat!
Men akta er för Joni, den pushern! Han har försökt inympa Flight of the Conchords i mig. Och han hade lyckats om jag inte hade haft full upp med de senaste två...

PS. Idag disskuterades varför bajs luktar så äckligt, och svaret på detta blev att det nog var för att man inte skulle äta det. Precis som med rutten mat och dylikt. Men då är den stora frågan denna:
Skulle vi äta vår egen skit om den luktade marsipan? Eller nåt annat smaskens.
Näää! Skanderar massan naturligtvis, men hur många där ute har inte stoppat ett kön i eran mun, båd' man o kvinna, när ni de facto veteligen icke kan dementera den sanning att gammal ost ibland ägt samma odör...

4 kommentarer:

Anonym sa...

En tjej i min klass käkade runt 100 godissnören och hennes kiss och bajs fick en nyans av blått.

Anonym sa...

Gammal ost är ju den bästa osten. Jag föredrar absolut ost som knark. Det finns en bra kran i Hötorgshallen som jag kan rekommendera. Ost är för övrigt en utmärkt proteinkälla. Som det brukar stå på de engelska ostarna: "suitable for vegetarians". Men, söta små djurvänner, ni vet väl att löpe är en animalisk produkt? Ungefär som gelatin. Det finns i kons magsystem. Och ja, kon måste dö för att tillhandahålla löpen. Fast det finns vegetabilisk löpe också. Tänk på det nästa gång du köper ost.

... Ursäkta, vad var det vi pratade om?

Anonym sa...

Tänkvärt...
Hundar har en dålig ovana att ibland äta bajs. Hundar har minst 1000 gånger bättre luktsinne än människor.
Vad säger det oss?

Anonym sa...

..där tanken just slog mig att du yttrade dig lite om ditt sexliv.
Fint gest.