lördag, januari 17, 2009

Har precis skaffat mig ett Beatportkonto med hjälp av Beebops Visakort. Men jag har inte handlat så mycket, så han blir nog inte så arg. Men det roliga var att jag såklart sökte på Slagsmålsklubben, och hittade att det fanns ett 'slagsmalsklubben' där så det måste ju vara vi. Två saker fanns det att ladda ner: nåt från Bestival i somras, men det fanns dock inget direkt att klicka på. Sen fanns det en Sportsday Megaphoneskiva.
Sportsday Megaphone som vi först mötte när vi åkte runt i England förra hösten. Han, vad han nu heter... David antagligen. Han i alla fall backade in i en bil i en uppförsbacke inne i Nottingham förra året och alla hade hjärtat i halsgropen. Hursomhelst så spelade vi på Ibiza med honom i somras, which was nice. Förutom att jag blev av med min iPod och alla pengar, men utöver det. Utöver det så var det bra. Och nu finns det alltså en Slagsmålsklubbenremix av en av hans låtar. Jag hade inte en aning om att vi hade släppt den, eller att den fanns alls. Jag har dock gått genom min skalle ett par gånger och minns lite vagt att Joni nog höll på med den för nåt halvår sedan. Och det låter lite som Jonis produktion på allt. Rätt minimalt och genomtänkt. Det är nog han.

Jaja ikväll ska jag och Beebop och Kim spela musik på Hugos i Norrköping. Kim säger sig ha en lista med mer än bara techno att lira och Beebop har skramlat ihop några favoriter. Själv har jag suttit på housebloggar och Beatport hela dan så jag har en massa nytt och fint nu. Det är det roligaste med att DJ'a. Att känna att man nog måste ge sig i kast med att ladda ner ny musik, eller rättare sagt uppdatera sitt Traktor. Och det har jag gjort. Så nu kör vi.

Peace Out.

Ps. Funkar klamydiamedicinen när man dricker vin?

1 kommentar:

Anonym sa...

Klamydia blir bättre av vin och fysisk kontakt! Som Shakespeare hade sagt det:
- Mer sex åt folket!