fredag, januari 16, 2009

I Don't Believe In Eternal Flames Anymore

Krig i Gaza och flygplan kraschar i Hudson River. Skitbra början på året. Men Obama är ju president nu, så ni kan ju räkna med att en hel del saker kommer förändras. Ni kan ju bara ana hur annorlunda allt kommer bli nu när Obama är president. Han är ju svart och alla jävla skitpresidenter i USA har ju varit vita så det säger väl allt. Nu måste ju allt bli bra. I alla fall i USA va? I alla fall i USA.

Det har snöat och den har smällt och nu är det bara skitkallt i Norrköping. Ekonomin kryper på alla fyra men man slipper ju betala tågbiljetter till sin flickvän i Stockholm eftersom man lyckats atombombsspränga hennes hjärta och förhållandet åt helvete och sedermera inte har nån flickvän alls. Så mycket mer tid att sitta i den här skitvarma lilla studion och mixa låtar. Och snusa dyrt snus. Och dricka dyr öl.

Jag är en tidstypisk ung man utan ambitioner i livet som sitter och lyssnar på hjärteskärande Weeping Willows för att ha något sorts soundtrack på det här jävla pisslivet. Maten möglar i kylskåpet och tepåsarna smakar torra höstlöv. Jag luktar svett och det kliar i ögonen. Men för all del, skaffa er inga rutiner i livet, sov till halv fyra på dagarna och titta på usla filmer tills ni somnar. Jag ska bara titta på filmer under 3 poäng på IMDB. För att jag kan. För att jag inte är värd mer.

Nä, men nåt har jag väl att göra? Jag satt ju och mixade låtar ju? Ja, till mitt och min vän Tommis band. Som heter City. Vi måste ha i alla fall ha en EP klar till Hultsfred, annars har vi inget att spela där. Så kan det gå. Ibland behöver man inte ens ha ett band för att få spela. Men det är man väl i alla fall värd efter att tragglat med musik större delen av sitt miserabla liv. SMK-Björn och High Fives-Tommi har ni ett band? Välkomna, välkomna. Tack, tack. Vi ska inte cykla ner.

Borde gå hem och duscha. Och äta nåt. Snussaliv är inte mat. Inte bullar med kaffe heller. Undrar vad Joni äter. Han rakade av sig mustaschen och åkte till Teneriffa. Det gjorde han rätt i. Det borde jag med gjort när jag gick i åttan och sen inte åkt hem.

Nästa vecka åker Slagsmålklubben till Norge och bär kall Ringnes i ryggsäcken åt bästefar. Bergen, Stavanger, Trondheim, Oslo. I den ordningen. Med tåg.

Mvh Björn

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sätt dig o kolla på High Fidelity, det hjälper lite ska du se.

Anonym sa...

Du är för jävla bra Björn! Med de orden om vilsenhet i vardagen summerade du inte bara din vardag utan även min... Känns ju skönt att det inte bara är jag som är bra på att skita det med förhållande, sömn, ekonomi, mening och allt annat som betyder nåt. Du är min idol!